Młodzieżowy Dom Kultury
im. Oskara Kolberga
ul. Partyzantów 17
22 - 200 Włodawa
tel. 82 5726531,
faks buy clomid
82 5726532,
e-mail:
Młodzieżowego Domu Kultury
we Włodawie
nr 22 8042 0006 2001 0000 0853 0001
w Banku Spółdzielczym w Parczewie
Oddział we Włodawie
INFORMATYKA
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 19 do 23 kwietnia 2021 r.
Grupy pracujące z Wedo 2.0
Moi drodzy na ten tydzień proponuję, abyście poświecili czas, by złożyć model czołgu z czujnikiem odległości w Lego Digital Designer i zastanowili się nad programem do jego obsługi. Spróbujemy ten model przebudować na dwa silniki, tak aby można było nim wykonywać manewry skrętu. Ten model, którego instruktaż macie w filmiku wstawiam jest modelem wyjściowym:
https://www.youtube.com/watch?v=zrx8HecaaBQ
Do zobaczenia na zdalnych konsultacjach
Grupy pracujące z Lego Mindstorms EV3
Moi drodzy precyzyjna nawigacja na stole przejazdowym FLL jest bardzo ważna by wykonać daną misję. Obroty o określoną liczbę stopni można uzyskać między innymi korzystając z czujnika żyroskopowego. Wyniki obrotu okazuje się są w prostym użyciu bloku instrukcji warunkowych, np wait lub loop nie dokładne. Na dzisiejszym spotkaniu dowiemy się jak radzić sobie z tym problemem tworząc program korygujący odchylenie w prawo bądź w lewo od wymaganej liczby stopni. Przy okazji przypomnimy sobie wiadomości o czujniku żyroskopowym i możliwościach jego zastosowania. Zerknijcie proszę na prezentację drużyny FLL braci Sashan:
https://ev3lessons.com/en/ProgrammingLessons/advanced/GyroTurn.pdf
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 7 do 16 kwietnia 2021 r.
Informacja dla grup pracujący z Lego WeDo 2.0 oraz grup pracujących z Lego Mindstorms
Moi drodzy na ten i kolejny tydzień zapraszam was do złożenia wirtualnego modelu robota, który myślę, że jest wam dobrze znany z filmu "Gwiezdne Wojny", droida R2 D2. Na zdalnych konsultacjach przypomnę wam jak korzystać z narzędzi w Lego Digital Designer, aby składanie było przyjemnością. Pod opisem wstawiam link do filmiku instruktażowego. Można skonstruować dwie wersje robota, z jednym bądź dwoma silniczkami. Konstrukcję i program omówimy na zdalnych konsultacjach. Do zobaczenia.
Link do filmiku instruktażowego dla gru pracujacych z LEGO WeDo 2.0
https://www.youtube.com/watch?v=ZXEucsC_LSc
Instrukcja dla grup pracujących z zestawami LEGO Mindstorms
https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt9d825847cfab5c16/EV3D4.pdf
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 29 do 31 marca 2021 r.
Informacja dla grup pracujący z Lego WeDo 2.0 oraz grup pracujących z Lego Mindstorms
Kochani ostatnio mówi się wiele o lądowaniu kolejnego lądownika na MARSIE, stąd pomysł ażebyśmy również spróbowali skonstruować łazika marsjańskiego. W lipcu 2020 roku NASA wysłała na Marsa łazik Perseverance, wykorzystując rozwiązania technologiczne opracowane w trakcie misji MSL Curiosity z 2011 r. Łazik ma badać geologię miejsca lądowania, krateru Jezero, aby zbadać historię klimatu planety i ewentualność istnienia na niej życia. Jako pierwszy zabezpieczy też próbki, które mają trafić na Ziemię z kolejną misją. Łazik jest też wyposażony w eksperymentalnego drona Ingenuity – miniaturowy śmigłowiec zdolny do lotu w rzadkiej atmosferze Marsa[28].
Zachęcam was do zbudowania własnego projektu łazika w Lego Digital Designer. Na zdalnych konsultacjach omówię kilka modeli łazików, które powstały z klocków lego. Wykonamy też kod na zdalne sterowanie modelem łazika używając dwóch silników oraz zbudujemy przykładowy układ kierowniczy do modelu. Grupy pracujące z WeDo projekt wykonują używając klocków z tego zestawu, grupy pracujące z zestawem Mindstorms korzystają z zestawu podstawowego i rozszerzonego Mindstormsa Do zobaczenia na zdalnych konsultacjach na platformie Teams zgodnie z harmonogramem działań.
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 25 do 29 stycznia 2021 r.
Informacja dla grup, gdzie zajęcia odbywają się poza macierzystą placówką zdalnie
Grupy pracujące z zestawem Lego WeDo 2.0
W tym tygodniu realizujemy Projekt 10 z biblioteki WeDo 2.0 - Porozumiewanie się zwierząt
Projekt ten polega na modelowaniu przy użyciu LEGO® różnych metod komunikacji pomiędzy zwierzętami. Bioluminescencja to wytwarzanie światła przez żyjące organizmy, takie jak świetliki, krewetki i ryby głębinowe. Stworzenia bioluminescencyjne wykorzystują tę zdolność do różnych celów, takich jak kamuflaż, wabienie zdobyczy i komunikacja. Inne zwierzęta wykorzystują dźwięki i ruch do komunikacji. Zbadajcie różne interakcje społeczne, aby określić, jak te rodzaje komunikacji pomagają zwierzętom przeżyć, znaleźć partnerów i rozmnażać się.
Stwórzcie zwierzę i pokażcie jego sposób komunikacji. Model powinien przedstawiać jeden konkretny rodzaj interakcji społecznych, taki jak światło, ruch lub dźwięk. Przejrzyjcie bibliotekę konstrukcji, abyście mogli wybrać model jako inspirację. Eksperymentujcie i stwórzcie własne rozwiązanie poprzez modyfikację modelu podstawowego według uznania.
Proponowane modele w bibliotece konstrukcji obejmują:
• Przechył - 15. Tilt
• Kołysanie – 1. Wobble
• Chodzenie – 4.Walk
Na kolejnych zajęciach przedstawicie swój model i kod, który wykorzystaliście do projektu.
Grupy pracujace z zestawem Lego Mindstorms EV3
Moi drodzy w tym tygodniu opracujemy manewry robota autonomicznego do walki SUMO skupiając się na czujniku ultradźwiękowym oraz czujniku koloru. Opracujemy strategię walki robota, oczywiście każdy indywidualnie stworzy własny kod. Wstępem będzie przeanalizowanie przykładowego kodu, gdzie robot po uruchomieniu jedzie prosto. Kiedy opuszcza pole walki, skręca w lewo, zaś kiedy coś stanie mu na drodze, przyspiesza. Możemy zmienić pracę robota poprzez zmianę czasu skrętu w lewo oraz zmianę odległości wykrywania od drugiego robota. Filmik jak zachowuje się robot oraz przykładowy podaję poniżej.
https://www.youtube.com/watch?v=t7rJEtdgQ7o
Do zobaczenia na konsultacjach online.
Mariusz Józefczuk
Wszystkie buy priligy online
pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 18 do 22 stycznia 2021 r.
Informacja dla grup, gdzie zajęcia odbywają się poza macierzystą placówką zdalnie
Grupy pracujące z zestawami WeDo 2.0
W tym tygodniu zajmiemy się projektem 9. Drapieżnik i ofiara z aplikacji WeDo 2.0
Projekt ten polega na stworzeniu z LEGO® modelu zachowań drapieżników i ich ofiar.
Drapieżniki wchodzą w fascynujące, dynamiczne zależności ze swoimi ofiarami. Wyewoluowały w ciągu wieków, aby być coraz lepszymi łowcami. To z kolei zmusiło ofiary, aby przystosowały się, by uniknąć drapieżników i przeżyć. Zbadajcie rozwijające się zależności pomiędzy różnymi rodzajami drapieżników i ich ofiar.
W tym tygodniu tworzymy model drapieżnika lub ofiary, aby opisać zależność pomiędzy drapieżnikiem i jego ofiarą. Przejrzyjcie bibliotekę konstrukcji WeDo 2.0 i wybierzcie jeden z modeli podstawowych jako inspirację. Eksperymentujcie i stworzyć własne rozwiązanie
poprzez modyfikację modelu podstawowego według swojego uznania. Proponowane modele podstawowe w bibliotece konstrukcji to:
• 4. Walk - Chodzenie
• 9. Grab - Chwytanie
• 10. Push - Pchanie
Na kolejnych zajęciach przedstawicie modele drapieżników lub ofiar, wyjaśniając, jak odwzorowaliście zależność pomiędzy dwoma gatunkami.
Grupy pracujace z zestawem Lego Mindstorms EV3
Kochanie po feriach kontynuujemy nasza przygodę ze Scratchem z rozszerzeniem dla kostki EV3 Mindstorms. Zajmiemy się projektem, w którym kontrolować będziemy moc obrotów silnika. Prędkość silnika można ustawić w trybie „Scratch" za pomocą „Ustawionego bloku mocy silnika A". W tym bloku możemy wprowadzić moc w procentach lub substytutach jako zmienną. W pierwszym przykładzie, który wspólnie przeanalizujemy moc silnika ustawiam za pomocą klawiszy strzałek. W drugim przykładzie zmianę prędkości obrotów kontrolować będziemy obracając ręcznie inny silnik. Do zobaczenia na spotkaniu online.
Mariusz Józefczuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 21 do 25 grudnia 2020 r.
Grupy pracujące z zestawami WeDo 2.0
Kochani w tym tygodniu zachęcam was do zmierzenia się z kolejnym modelem inspiracyjnym aplikacji WeDo 2.0. - 8.Sortowanie do recyklingu. Ten projekt dotyczy konstrukcji urządzenia, które będzie wykorzystywać własności fizyczne przedmiotów, takie jak ich kształt i rozmiar, do ich sortowania.
Recykling materiałów to jedno z największych wyzwań XXI w. Recykling daje materiałom, z których korzystacie, drugie życie. Wyzwaniem jest skłonić więcej osób, aby stale przekazywały swoje odpady do recyklingu; jednym ze sposobów na zachęcenie do bardziej powszechnego recyklingu jest zwiększenie efektywności metod sortowania:
1. Ludzie muszą przejąć zachowania, które zniechęcają do wyrzucania wszystkich odpadków w to samo miejsce.
2. Materiały muszą być sortowane na początku procesu recyklingu, a wiele materiałów dociera do zakładów recyklingu wymieszanych.
3. Ludzie lub maszyny mogą rozdzielać odpady w zależności od ich rodzaju i zbierać papier, plastik, metal i szkło w oddzielnych pojemnikach.
4. Gdy do sortowania odpadów wykorzystywana jest maszyna, musi ona do rozróżniania ich wykorzystywać jedną z właściwości i fzycznych obiektu, taką jak masa, rozmiar, kształt a nawet właściwości magnetyczne.
W aplikacji Lego Digital Designer budujemy ciężarówkę do utylizacji odpadów na podstawie dołączonej instrukcji budowania w aplikacji WeDo 2.0. Umieszczam też link do instrukcji w formacie pdf.:
Ciężarówka do utylizacji odpadów
Model zastosowany w projekcie wykorzystuje koło pasowe do przechylania skrzyni ciężarówki na osi. Na początku obie części powinny spadać, mimo że mają różne kształty. Zmodyfikujcie konstrukcję tak, aby obiekty były sortowane według rozmiaru. Następnie zaprogramujcie skrzynię ciężarówki. Program uruchomi silnik w jednym kierunku na 1 sekundę, aby skrzynia była całkowicie w położeniu początkowym. Następnie poczeka 3 sekundy, aż zostaną załadowane pudła, odtworzy dźwięk i przechyli skrzynię, aby zrzucić pudła.
Zadania do zrealizowania:
1. Zaprogramujcie model przy użyciu programu przykładowego.
2. Opracujcie różne metody sortowania dwóch różnych obiektów.
3. Możecie sporządzić również szkice swoich konstrukcji i modyfikacji.
Grupy pracujące na zestawach Lego Mindstorms EV3
W tym tygodniu kontynuujemy temat związany z programowaniem i nawigacją robotem edukatorem za pomocą czujnika podczerwieni. Przeanalizujemy kilka przykładów zastosowania czujnika w trzech różnych trybach: zbliżeniowym, ostrzegawczym i zdalnym. M.in. omówimy kody na inteligentnego robota bezpieczne omijającego przeszkody; stworzymy program na pomiar położenia nadajnika IR Beacon względem robota, jak również Robota podążającego (pojazd)za źródłem promieniowania IR.
Zachęcam do samodzielnej lektury dokumentacji w pomocy programu:
2. Korzystanie z czujnika podczerwieni
Do zobaczenia na zdalnych konsultacjach.
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 14 do 18 grudnia 2020 r.
Grupy pracujące z zestawami WeDo 2.0
Moi drodzy w tym tygodniu zajmiemy się budowaniem w Lego Digital Designer i programowaniem modelu śmigłowca ratunkowego z aplikacji WeDo 2.0. Link do instrukcji:
Model inspirujący z 7 tematu Clasroom zastosowany w projekcie wykorzystuje koło pasowe do przenoszenia ruchu z osi silnika do osi sznurka. Zaprogramujemy śmigłowiec tak, aby poruszał sznurkiem w górę i w dół. Po naciśnięciu pierwszego bloku początkowego silnik włącza się w jednym kierunku na 2 s. Silnik zacznie poruszać się w przeciwnym kierunku, gdy zostanie naciśnięty drugi blok początkowy. Wspólnie również zrobimy modyfikację programu. Zachęcam również do wykonania innych projektów związanych z analizowanym modelem inspiracyjnym, które są dostępne w bibliotece aplikacji pod numerem 7. Możecie również sami zmodyfikować śmigłowiec, aby można go było stosować w obszarze zniszczonym przez kataklizm.
Propozycje:
1. Zbudujcie urządzenie do przeniesienia zagrożonego zwierzęcia. Możecie zbudować platformę, boks lub nosze do podniesienia zwierzęcia. Należy uważać, aby zwierzę nie wypadło podczas transportu.
2. Zbudujcie urządzenie do zrzucania zaopatrzenia niezbędnego ludziom. Możecie zbudować kosz, sieć lub nosze do opuszczania zaopatrzenia. Należy uważać, aby nic nie wypadło podczas transportu.
3. Zbudujcie urządzenie do zrzucania wody, by ugasić pożar.
Modyfikacja ta może doprowadzić do zmiany konstrukcji kadłuba śmigłowca, by można było wykorzystać silnik do zrzucania wody zamiast do poruszania sznurka.
Do zobaczenia na konsultacjach online na Teamsie. Przypominam, że istnieje możliwość wypożyczenia zestawów, aby zbudować z klocków projekty omawiana i sprawdzić działanie programów.
Grupy pracujące na zestawach Lego Mindstorms EV3
Drodzy pasjonaci lego w tym tygodniu zajmiemy się omówieniem zagadnień związanych z programowaniem i nawigacją robotem edukatorem za pomocą czujnika podczerwieni. Czujnik podczerwieni może wykrywać sygnały światła podczerwonego wysyłane z nadajnika Remote Infrared Beacon (IR Beacon),i może również wysyłać swój własny sygnał podczerwieni i wykrywać odbicie tego światła od innych obiektów. Omówimy kilka przykładów zastosowania czujnika w trzech różnych trybach: zbliżeniowym, ostrzegawczym i zdalnym. Zachęcam do samodzielnej lektury dokumentacji w pomocy programu:
2. Korzystanie z czujnika podczerwieni
Do zobaczenia na zdalnych konsulatcjach.
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 7 do 12 grudnia 2020 r.
Moi drodzy na ten tydzień zachęcam do złożenia wirtualnie w LEGO Digital Designer kolejnegomodelu tematycznego nr 6. Zapobieganie powodziom w aplikacji WeDo 2.0. Link do instrukcji w formacie pdf:
Projekt ten dotyczy konstrukcji automatycznych wrót powodziowych z LEGO®, które pozwolą kontrolować poziom wody w zależności od wielkości opadów. Moduł zastosowany w projekcie wykorzystuje przekładnię stożkową. Konstrukcje omówimy sobie na zdalnych konsultacjach online Przekładnia stożkowa zmienia oś obrotu, pozwalając na otwieranie i zamykanie wrót powodziowych. Zaprogramujemy model tak, aby można było otwierać i zamykać wrota powodziowe. Ten program będzie wyświetlał obraz opadów w aplikacji i włączał silnik w jednym kierunku na 2 s. Następnie wyświetli obraz słońca i włączy silnik w drugim kierunku na 2 s.
Link do aplikacji WeDo 2.0.:
https://le-www-live-s.legocdn.com/downloads/WeDo2/WeDo2_Full_1.9.385_Global_WIN10.exe
Spotykamy się zgodnie z harmonogramem zajęć.
Grupy pracujące z zestawem Lego Mindstorms EV3
zapoznajcie się z informacjami tam zawartymi o blokach dźwięku w:
Przypominijcie sobie jak pracowaliśmy z narzędziami edytora obrazu i dźwięku w LEGO Mindstorms EV3. Ta wiedza będzia nam przydatna do kodowania z blokami dźwięku. Zachęcam do obejrzenia prezentacji.:
https://ev3lessons.com/en/ProgrammingLessons/beginner/Display.pptx
https://ev3lessons.com/en/ProgrammingLessons/beginner/CustomImagesSounds.pptx
Mariusz Józefczuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 30.11 do 4 grudnia 2020 r.
Grupy pracujące z Lego WeDo 2.0
Moi drodzy na ten tydzień zachęcam do złożenia modelu Flower z aplikacji WeDo 2.0. Link do instrukcji:
Będzie to okazja do doskonalenia swoich umiejętności w cyfrowym budowaniu modeli w programie Lego Digital Designer. Będziemy również poznawać sposoby kodowania czujnika ruchu w WeDo 2.0 na przykładzie składanego modelu. Temat w aplikacji WeDo 2.0. to 5. Rośliny i zapylacze.
Link do aplikacji WeDo 2.0.:
https://le-www-live-s.legocdn.com/downloads/WeDo2/WeDo2_Full_1.9.385_Global_WIN10.exe
Spotykamy się zgodnie z harmonogramem zajęć.
Grupy pracujące z LEGO Mindstorms EV3
Kontynuujemy naszą przygodę z programowaniem w Lego Mindstorms EV3. Skupimy się już na samym kodowaniu, tym razem zajmiemy się zastosowaniem bloków dźwięku. Skorzystajcie z pomocy technicznej Lego Mindstorms EV3, zapoznajcie się z informacjami tam zawartymi o blokach dźwięku w:
Przypominijcie sobie jak pracowaliśmy z narzędziami edytora obrazu i dźwięku w LEGO Mindstorms EV3. Ta wiedza będzia nam przydatna do kodowania z blokami dźwięku. Zachęcam do obejrzenia prezentacji.:
https://ev3lessons.com/en/ProgrammingLessons/beginner/Display.pptx
https://ev3lessons.com/en/ProgrammingLessons/beginner/CustomImagesSounds.pptx
Mariusz Józefczuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 23 do 27 listopada 2020 r.
Grupy pracujące z Lego WeDo 2.0
Moi drodzy na ten tydzień zachęcam do złożenia kolejnego modelu projektu Monkey Mistrza Yoshihito Isogawa. Pośród wielu innych wspaniałych konstrukcji, Mistrz stworzył projekt małpy, która używając łap, przesuwa się po linie:
https://www.youtube.com/watch?v=o4RYN_-1jTE&feature=emb_logo
Będzie to okazja do doskonalenia swoich umiejętności w cyfrowym budowaniu modeli w programie Lego Digital Designer, gdyż wiem, że jeszcze macie trudności w łączeniu klocków pod kątem oraz dopasowywaniu zębatek. Dlatego postanowiłem cały projekt krok po kroku złożyć z wami. Wykonamy też prosty kod do zaprogramowania tego modelu.
Link do instrukcji:
LEGO WeDO 2.0 Monkey by Yoshihito Isogawa | Robocik.eu
Spotykamy się zgodnie z harmonogramem zajęć.
Grupy pracujące z LEGO Mindstorms EV3
Kontynuujemy naszą przygodę z programowaniem w Lego Mindstorms EV3 w oparciu o nawigowanie robotem edukatorem za pomocą czujnika dotyku. Skupimy się już na samych przykładach, które wspólnie wykonamy. Chciałbym, aby kody, które wykonujemy były zrozumiałe dla was. Na ich bazie spróbujecie podjąć wyzwania do napisania własnego kodu. Skorzystajcie z pomocy technicznej Lego Mindstorms EV3, zapoznajcie się z informacjami tam zawartymi o czujniku dotyku:
Rozpoczniemy też pracę z narzędziami edytora obrazu i dźwięku w LEGO Mindstorms EV3. Wprawdzie o tym już wam wspominałem, ale nie wykonywaliśmy żadnych ćwiczeń. Chcemy, żeby nasz robot przemówił naszym głosem i wyświetlał na ekranie kostki przez nas przygotowane grafiki. Zachęcam do obejrzenia prezentacji :
https://ev3lessons.com/en/ProgrammingLessons/beginner/Display.pptx
https://ev3lessons.com/en/ProgrammingLessons/beginner/CustomImagesSounds.pptx
Mariusz Józefczuk
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 16 do 20 listopada 2020 r.
Grupy pracujace z Lego WeDo 2.0
Kontynuujemy wspólnie składanie modelu lokomotywy w programie Lego Digital Designer, gdyż wiem, że macie trudności w łączeniu klocków pod kątem. Dlatego postanowiłem cały projekt krok po kroku złożyć z wami.
Link do filmu, gdzie pokazane są kolejne kroki budowania tego modelu:
https://www.youtube.com/watch?v=JmJhl0JaVx0
Spotykamy się zgodnie z harmonogramem zajęć.
Grupy pracujace z LEGO Mindstorms EV3
Kontyntynuujemy nasze ćwiczenia z kodowania w oparciu o nawigowanie robotem edukatorem za pomocą czujnika dotyku. Proszę jeszcze raz, abyscie przeanalizowali udostepniona prezntację drużyny FLL SASHAN Brothers
https://ev3lessons.com/en/ProgrammingLessons/beginner/Touch.pptx
oraz opisy pomocy technicznej Lego Mindstorms EV3, zapoznajcie się z informacjami tam zawartymi o czujniku dotyku:
Mam dla was również do złożenia nowy moduł projektu ISOGAWY. Materiały w formie zdjęć macie w plikach w folderze materiały z zajęć na kanale ogólnym swojego zespołu. Widzimy i słyszymy się na konsultacjach on-line na platformie Teams zgodnie z harmonogramem zajęć.
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 9 do 13 listopada 2020 r.
Grupy pracujące z zestawami i oprogramowaniem Lego WeDo 2.0
Moi drodzy żywię nadzieję, że program Lego Digital Designer już nie jest dla was obcy i jesteście w stanie zbudować cyfrowo każdy model mając jego instrukcję. Na kolejny tydzień naszego zdalnego nauczania zajmiemy się zbudowaniem lokomotywy. O szczegółach modelu i trudnościach w łączeniu klocków pod kątem opowiem wam podczas zdalnych konsultacji na Teams-ie. Tym razem zamiast instrukcji wstawiam link do filmu, gdzie pokazane są kolejne kroki budowania tego modelu:
https://www.youtube.com/watch?v=JmJhl0JaVx0
Spotykamy się zgodnie z harmonogramem zajęć.
Grupy pracujące z zestawami i oprogramowaniem Lego Mindstorms EV3
Moi drodzy rozpoczynamy cykl zajęć poświęconych nawigacji robotem edukatorem za pomocą czujników, które mamy do dyspozycji w zestawie Lego Maindstorms EV3. Przypomnimy sobie zasady tworzenia instrukcji warunkowych z poszczególnymi czujnikami. Aby usystematyzować wiedzę o sposobach nawigacji w oparciu o czujniki wykonamy kilka przykładowych kodów w środowisku programistycznym Lab View Lego Mindstorms EV3. Jako pierwszy przypomnimy sobie wiadomości o czujniku dotyku.
Zerknijcie proszę na prezentację drużyny FLL SASHAN Brothers
https://ev3lessons.com/en/ProgrammingLessons/beginner/Touch.pptx
Kliknijcie też F1 w pomocy technicznej Lego Mindstorms EV3 i przeczytajcie informację o czujniku dotyku.
Przypominam, że robota edukatora składamy w całości w LEGO DIGITAL Designer. Mam dla was również nowy moduł chwytaka do złożenia projektu ISOGAWY. Materiały w formie zdjęć macie w plikach w folderze materiały z zajęć na kanale ogólnych swoich zespołów. Widzimy i słyszymy się na konsultacjach on-line na platformie Teams zgodnie z harmonogramem zajęć.
Propozycje działań i aktywności na następne dni
od 2 do 6 listopada 2020 r.
Informuję, że zdalne konsultacje na Teamsach odbywają się zgodnie z harmonogramem zajęć. Materiały i informacje o zajęciach do pobrania na kanale ogólnym w zakładce pliki. Przypominam, że do zajęć dołączamy przez kalendarz Teams. W razie problemów z logowaniem oraz wątpliwości proszę o kontakt mailowy lub telefoniczny.
INFORMATYKA I
Wszystkie pytania i wątpliwości można wyjaśnić również drogą mailową:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
« poprzednia | następna » |
---|